Bits of Freedom is een kleine organisatie met grote ambities. Iedereen moet profiteren van de voordelen van het internet, en niemand mag de dupe worden van digitalisering. Dat gaat niet vanzelf. Bits of Freedom is een luis in de pels van overheden en grote bedrijven. Met een team van ongeveer 14 bevlogen mensen, en vanuit een kantoor in Amsterdam, stellen we onrecht aan de kaak. Onze nieuwe collega zal ervoor zorgen dat het kantoor en team op de rit blijven en collega's met plezier en vertrouwen aan het werk kunnen.
Over Bits of Freedom
Bits of Freedom werkt op het snijvlak van mensenrechten en technologie. Nieuwe technologie kan bijdragen aan een open en rechtvaardige samenleving, maar te vaak doet ‘t dat niet. We zetten ons daarom in voor het versterken van onze rechten en vrijheden in het digitale domein. Constructief waar kan, scherp waar moet. Door wetgeving te beïnvloeden (in Brussel en Den Haag), campagne te voeren en bewustwording te vergroten.
We zijn professioneel en ambitieus. Onze teamsamenstelling kent een mix van talentvolle starters, ervaren krachten en veelbelovende stagiairs. We ambiëren een inclusieve werkplek te zijn met een diversiteit aan perspectieven. En met personeelsbeleid dat gelijke kansen stimuleert en bijdraagt aan het corrigeren van ongelijkheden in onze organisatie, netwerk en sector. Ons werkgeverschap rust op vijf pijlers: bestaanszekerheid, gelijke kansen, regie over je werk, werk/privébalans en investeren in professionele ontwikkeling.
Wat ga je doen?
- Administratie: Je houdt onze financiële- en personeelsadministratie bij en betaalt facturen. Je verwerkt in- en uitgaande correspondentie (digitaal en papier) en ondersteunt de administratieve werkzaamheden van het bestuur.
- Beleid en contracten: Je zorgt voor heldere contracten met medewerkers en freelancers, houdt ons scherp op onze wettelijke verplichtingen als werkgever, en zorgt dat onze HR-processen meegroeien met de organisatie.
- Ontwikkeling en zorg: Je coördineert de on- en offboarding van medewerkers, ondersteunt hen in hun professionele ontwikkeling en speelt een rol bij het voeren van evaluatiegesprekken. Je checkt regelmatig bij je collega's in, en hebt aandacht voor het voorkomen en beperken van verzuim.
- Ondersteuning: Je helpt bij de organisatie van vergaderingen en bijeenkomsten, en ondersteunt op het gebied van agendabeheer.
- Kantoor: Je zorgt dat voorraden op tijd vervangen worden en het kantoor netjes blijft. Je zorgt dat iedereen een goede werkplek heeft, het kantoor een fijne plek is om te zijn, en je bent het eerste aanspreekpunt voor de schoonmaker en klusjesman.
Wie ben jij?
Je voelt je thuis in een informele organisatie. Daarnaast denken we dat het handig is als je je in een groot deel van het volgende herkent:
- Omgevingsbewustzijn: Je kunt goed luisteren en je inleven in anderen, en bent reflectief op je eigen handelen. Je voelt aan wanneer het echt weer tijd wordt voor een teamuitje, of wanneer iemand extra in het zonnetje moet worden gezet.
- Nauwkeurig: Je communiceert zorgvuldig en werkt met oog voor detail.
- Plannen en organiseren: Je neemt veel initiatief, vindt het makkelijk om overzicht te bewaren en om anderen aan te spreken.
- Achtergrond: Je hebt eerdere ervaring in een soortgelijke functie. Het liefst bij een maatschappelijke organisatie en/of bij een organisatie met een relatief jong werknemersbestand.
- Voor deze functie is het belangrijk dat je goed Nederlands spreekt en schrijft.
Je bent 32 uur per week beschikbaar, en werkt op ons kantoor in Amsterdam.
Wat bieden wij?
- Werk dat er toe doet;
- Veel autonomie en vertrouwen;
- Sensitieve en kundige collega’s;
- Aandacht voor een gezonde werk/privé-balans;
- Goed werkgeverschap (en het bewustzijn dat we ons daarin moeten blijven ontwikkelen);
- Een baan voor 32 uur per week;
- We hebben een strak inschalingsbeleid om scheve salarissen te voorkomen. Het salaris bedraagt, afhankelijk van het aantal jaar relevante ervaring in een vergelijkbare rol, tussen de € 2.946 en € 3.955 per maand bij fulltime (40 uur per week);
- Vakantiegeld (8%), 25 vrije dagen, een ontwikkelbudget, een pensioenregeling en -bijdrage (10%) en een sabbaticalregeling. We hebben geen dertiende maand.
Solliciteer nu!
Solliciteren kan door te mailen naar Inge Wannet, inge@bitsoffreedom.nl, uiterlijk op zondag 31 maart 2024 om 23:59 uur. E-mail ons één bestand met daarin je CV en een brief waarin je in ieder geval antwoord geeft op de volgende vragen:
- Kun je een voorbeeld geven van personeelsbeleid dat jij als heel positief hebt ervaren?
- Wat zou je veranderen aan je vorige of huidige kantooromgeving?
De eerste gesprekken vinden plaats op 15 en 16 april in Amsterdam. We gaan er vanuit dat er twee gespreksrondes zullen zijn. De startdatum is in overleg, maar we vinden het liefst iemand die per 1 juli kan beginnen.
Bits of Freedom wil een inclusieve organisatie en werkgever zijn waarin ruimte is voor verschillen, iedereen zich thuis voelt en zich ten volle kan ontwikkelen. Medewerkers die zich goed kunnen inleven in verschillende leefwerelden vinden we belangrijk. Referenties zijn nog niet nodig.
No hay comentarios:
Publicar un comentario